eerste week school!

30 augustus 2017 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

De eerste anderhalve week school zit er alweer op! Jeetje wat gaat dat snel, voor je het weet ben ik weer thuis… Het registreren voor school ging allemaal z’n gangetje. We moesten een paar keer langs om Maiju’s migraine medicijnen te brengen, iets voor de schoolbus te regelen en vragen of ons rooster al klaar was. Dat was ie dus niet. Dus maandagochtend om 6:30 opstaan, lunch de avond van tevoren al ingepakt, en naar de busstop! Omdat de plek waar de schoolbus stopt bijna 2 kilometer lopen is, brengt Kay ons s’ochtends meestal erheen. Dus daar stonden Maiju en ik; klaar met onze telefoons om een foto te maken van de beroemde gele bus als hij aan zou komen. En om 7:50 was hij daar! Blij groetten we de buschauffeur en gingen we zitten. Nog een paar haltes langs en door naar school!                                        Omdat we nog geen rooster hadden, hadden we geen flauw idee waar we heen moesten of wat we moesten doen. Gelukkig stonden er een aantal leraren in de gang en konden we aan hun vragen waar we heen moesten. Al gelijk werden we opgesplitst… Maiju moest een verdieping omhoog en ik de hal door. En daar zat ik dan, in een klas vol met nieuwe mensen die allemaal een andere taal spraken.                                                                                                        Het werkt hier allemaal heel anders dan thuis. Hier krijg je een rooster met 7 vakken, die je elke dag hebt, het hele jaar door. Elk vak heb je weer met een andere klas, dus nooit een vaste klas.

Het eerste uur heb ik Amerikaanse geschiedenis. Dit is best lastig, omdat ik nog nooit iets heb geleerd over de Amerikaanse geschiedenis, alleen over Europa. Daarna heb ik Frans; Dit is echt appeltje eitje. Ik heb natuurlijk al 5 jaar frans gehad, en dit is voor de 5 leerlingen waarmee ik in de klas zit pas het 2e of 3e jaar. Tot nu toe alleen nog maar tienen gehaald! Daarna heb ik theater. Gelukkig zit ik met theater en de 2 vakken daarna wel met Maiju in de klas! Theater is heel leuk, het is een grote groep en een hele leuke leraar. Daarna hebben Maiju en ik Engels samen, met ook een hele leuke klas. Daarna hebben we 50 minuten pauze. Je kan je eigen lunch eten, wat in de kantine kopen en seniors (wij dus, eindexamenleerlingen) mogen ook Off Campus. Dat betekent dat je met de auto ook ergens anders mag gaan eten. Moeten we natuurlijk wel vrienden vinden met auto’s. Gelukkig mag je vanaf je 16e hier al rijden en heeft bijna iedereen een auto, want de schoollunch is niet te vreten.                                                                                                                                                        Na de lunch hebben Maiju en ik samen algebra. Wiskunde dus. We dachten dat het heel moeilijk zou worden, maar Maiju en ik zijn bijna de enige die het snappen en moeten iedereen alles steeds uitleggen. Het niveau ligt hier heeeeel erg laag vergeleken met Europa. Niemand weet wat de hoofdstad van Frankrijk is en al 5 mensen dachten dat Europa een land was. Na algebra splitsen Maiju en ik weer op. In het begin was dat spannend, maar nu is het prima. Er zijn genoeg leuke mensen in de andere klassen. Dan heb ik Biologie. Omdat ik nog nooit biologie heb gehad hebben ze me in een makkelijke klas gezet, met allemaal 15 jarige. Ik baalde er eerst een beetje van, maar ze zijn toch wel aardig.                                                     Na biologie heb ik alweer het laatste vak: Koor! Met een groep van 35 high school leerlingen zingen we liedjes en oefenen we. Heel erg leuk! Na mn laatste les, om 15:35 verzamelen Maiju en ik bij de kantine en gaan we naar de bus. Omdat de bus in de ochtend als een van de laatste ons komt halen (i.p.v. 06:50 om 07:50 pas) worden we ook als een van de laatste thuis gebracht. Betekent dat we meestal pas om 16:45 thuis zijn. Dan zijn we allebei doodmoe en hongerig. Eten we, doen we wat huiswerk, kijken we TV en vallen we om 9 uur al in slaap.                                                                                                                                                     Iedereen op school is zo ontzettend aardig. De leraren maar ook de leerlingen. Ze stappen heel makkelijk op je af en gaan graag een gesprek aan. Natuurlijk omdat wij buitenlandse studenten zijn is de interesse alleen maar meer! Zo maken we ook wat sneller vrienden.

Afgelopen dinsdag zijn Maiju en ik naar onze eerste volleybal game geweest van school. Het was een echte amerikaanse sportwedstrijd, inclusief cheerleaders en mascotte!

Kortom, de school is geweldig, mn vakken zijn leuk, de leraren zijn superaardig, ik maak veel vrienden en iedereen is geweldig. Ik geniet.

1. Cindy:
    31 augustus 2017
    Hoi Sasha
    wat ontzettend leuk om zo mee te mogen genieten van jouw levensverhaal!
    Geniet er van, fijn dat wij zo mee kunnen genieten
    xx
  2. Ria Koreman:
    31 augustus 2017
    Goedemorgen lieverd, hahaha want hier is het ochtend dat ik het lees. Wat een geweldige school he. Heb al heel veel gezien ervan. Jij krijgt een fantastisch schooljaar.
    Gelukkig hebben jullie niet last van de orkaan hè. Ga je nu in de weekenden paardrijden, want daar heb je Door de week geen tijd voor hè.
    Geniet er maar heerlijk van schat, dikke knuffel van ons en we houden van je.