San Antonio

7 januari 2018 - San Antonio, Texas, Verenigde Staten

Howdy y’all! Zoals beloofd bij deze mijn blog van San Antonio!

De dag voordat we weggingen kwam ik s ‘middags thuis van boodschappen, en bij de voordeur stond een pakketje met de naam Sasha Koreman erop! Papa en mama hadden verteld dat ze een pakketje lang geleden hadden gestuurd maar niet zeker wisten of het wel aan zou komen. Maar hier was hij eindelijk! Het zat vol met dingen waar ik eigenlijk nooit aan had gedacht, maar nu ik het had er ontzettend blij mee was! Er zat kaas in, aangezien de kaas hier in Amerika echt naar plastic smaakt, satésaus natuurlijk, paprika chips, speculaas koekjes, allemaal dat soort dingen. Een oude knuffel van mij zat erin, en een T-shirt die ik had gekocht voor in Amerika maar thuis was vergeten! Super super blij mee dus natuurlijk, dankjewel J

Wednesday January 3rd

Gelukkig hoefde we niet al te vroeg op. Andrea, de vriendin van Kay die ook mee ging, zou rond 9 uur voor de deur staan en dan zouden we vertrekken. Alle koffers in de auto, en de eerste stop na een uur: the Czech shop. Een tankstation met een Tsjechische bakker erbij, waar je heerlijke broodjes en cakejes kan halen, en natuurlijk even naar het toilet kan gaan. Daarna was het nog zo’n 3 uur rijden naar onze eerste overnachtingsplaats en de outlet mall waar we de rest van de middag zouden spenderen. Na 3 uur rijden eindelijk aangekomen bij de enorme outlet mall. Maiju en ik hebben lekker een aantal uur lang geshopt en gelopen, leuke dingetjes gekocht en rond 5 uur werden we allemaal wat hongerig. Eerst maar eens naar het hotel inchecken en onze kamers bekijken. Maiju en ik deelde een kamer, en Kay en Andrea. Het was een heerlijke grote kamer met twee twee persoonsbedden voor Maiju en mij, een lekkere douche en de ruimte voor ons twee. Na alle spullen in de kamer gebracht te hebben, besloten we wat Chicken Express te halen en het in de kamer op te eten. (Chicken Express is een van onze favoriete fastfood places, echt heerlijk) Het hotel had een fitness zaal en een zwembad, dus Maiju wilde nog even sporten na het eten en ik gaan zwemmen. Helaas was het zwembad buiten en deed bijna niks het in de fitness zaal, dus dan maar vroeg slapen… Om 11 uur onze oogjes dicht en de wekker om half 8… waren we niet meer gewend aangezien we anderhalve week elke dag tot 10 uur uit konden slapen.

Thursday January 4th

Om 8 uur stonden we in onze pyjama voor de deur van Kay en Andrea, klaar voor ontbijt. Het ontbijt was heerlijk! Het was een lopend buffet met wafels, bacon, eieren, toast, muffins, yoghurt, fruit en meer! Na het ontbijt zouden we om half 11 vertrekken, dus Maiju en ik doken nog even in bed voor een dutje. Om half 11 stapte we in de auto en reden we nog even langs Buc-ee’s. Buc-ee’s is een enorm tankstation. Tankstations hebben altijd een winkeltje waar je een broodje en wat drinken kan halen. Buc-ee’s heeft dat ook, alleen dan groter dan 2 albert heijnen bij elkaar. Ze hebben bijna letterlijk alles wat je maar kan bedenken aan broodjes, chips, snoep, drinken, koffie, salades, noem maar op.

Rond 12 uur kwamen we aan bij ons hotel in San Antonio. Het was het o’Brien hotel, een histories hotel midden in down town. De kamers waren iets kleiner dan het vorige hotel, maar het was allemaal heerlijk! We besloten om eerst naar de San Antonio market te gaan. Het was een wijk met heel veel souvenirwinkeltjes en restaurants, en allemaal een heel Mexicaans sfeertje. We hebben lekker langs alle winkeltjes gelopen, ik wilde elk winkeltje in maar iedereen liep heel hard door... heb daardoor (gelukkig) niks gekocht. Heerlijk in een Mexicaans restaurant gegeten, Vervolgens langs de San Antonio River gelopen. En wat was dat mooi! Het was een heel mooi soort park langs een rivier, waar allemaal bootjes ronddreven en bruggetjes over de rivier gingen en terrasjes langs het water. Ik heb even twee foto’s van internet genomen waarop je het goed kan zien, omdat met mijn oude telefoon het er niet zo mooi uit ziet en ik wil jullie toch een goed beeld ervan geven! Een deel van de rivier eindigde in een winkelcentrum. Ik had al genoeg geld uitgegeven dus besloot niks te kopen, maar we hebben er wel nog even rondgelopen. Daarna lekker aan een tafeltje bij de rivier gezeten en even uitrusten. Ik had wat pizza besteld en die mee naar m’n kamer genomen, waarna we vervolgens na een lekkere douche en nog even in bed kletsen gingen slapen.

Friday January 5th

Lekker weer vroeg op, ontbijtje om 8 uur, dutje tot 10 uur, en hup San Antonio in! We begonnen bij de Alamo. De Alamo is basically een oud fort die gebruikt werd in de oorlog rond 1836. Het was een mooi gebouw, met een mooie tuin eromheen. Er werd wat verteld over de wapens die er werden gebruikt in die tijd en zelfs wat geweren afgeschoten tijdens een demonstratie. Daarna even wat winkeltjes bekeken in Villita, waar kleine jewelry shops, kledingwinkeltjes en kunstwinkeltjes waren. (Denk dat mama het heel leuk had gevonden..) Het zonnetje begon nu een beetje te schijnen en na die vriespunten vorige week, was 15 graden en zon heerlijk. Vervolgens gingen we met een boot tour over de San Antonio River. Met een guide en een groep stapte je dan in een bootje, en werd er van alles verteld over de omgeving terwijl je erlangs vaarde. Onze guide was ontzettend leuk en maakte leuke grapjes, wat het heel leuk maakte om naar hem te luisteren. Toen gingen we naar een enorme toren waarbij we over de stad uit konden kijken. Met een glazen lift ging je naar boven in de 750 feet (230 meter) hoge toren. We hadden een prachtig uit`icht, en later kon je beneden een 4D experience film kijken over Texas. Na de film kregen we allemaal honger, en besloten we bij een restaurant aan de rivier te eten. Natuurlijk bestelde ik voor mezelf een heerlijke steak!  Nog even na het eten langs alle mooie lichtjes langs de rivier gelopen richting het hotel. S’avonds moesten we al een beetje onze spullen inpakken want de volgende ochtend weer vroeg weg.

Saturday January 6th

Kay zei dat we voor het ontbijt niet teveel moesten eten omdat we een grote lunch zouden hebben bij een heel leuk restaurant. Na alle koffers in de auto hebben gestopt reden we naar een dorpje vlak naast San Antonio genaamd San Jose. Hier bezochten we nog een fort, die samen met 3 andere en de Alamo werd gebruikt in de oorlog. Ik vond deze veel mooier dan de Alamo, met een mooie kerk in het midden. Daar hebben we lekker een uurtje rondgelopen en toen was het tijd om richting huis te gaan. Na een uurtje rijden, reden we naar een dorpje in New Braunsfell. Het was een heel klein dorpje maar oh zo’n leuk sfeertje. (Heb het adres even opgeschreven voor papa en mama voor het geval dat…) De enige reden dat dit dorpje nog in stand is gebleven, is door het goedlopende restaurant aan de rivier. En wat was het een leuk restaurant! Het was een soort oude schuur aan de rivier, maar boven op een berg, waardoor je op het terras naar beneden de rivier in kon kijken. Het is heel moeilijk uit te leggen, bekijk de foto’s gewoon maar… Na mijn heerlijke steak natuurlijk was het nu echt tijd om naar huis te gaan. Na een paar uurtjes rijden kwamen we om 7 uur eindelijk thuis aan. Een trip is altijd heel erg leuk, maar thuiskomen is stiekem toch ook wel fijn. We waren allemaal doodmoe dus lekker gedoucht en gelijk in bed gedoken. Zoals papa en mama thuis weten zal mijn koffer dus de komende drie maanden nog in mijn kamer staan tot ik eindelijk zin heb om het uit te pakken…

OHJA dit is eigenlijk niet zo interessant maar ik vond het wel grappig en Maiju ook. De dag voordat we naar het hotel gingen was ik een filmpje van een youtuber aan het kijken waarin ze vertelde over verschillende experiences die ze heeft gehad met geesten, waaronder ook een in een hotel waarin het licht ineens aan ging of een deur ineens op slot zat die eerder open was, en ik met mijn vet domme hoofd ging dat kijken. Dus s’avonds de eerste nacht lag ik in bed al een beetje bang en droomde ik er zelfs over. Gelukkig gebeurde er niks die avond. De volgende dag in het volgende hotel dacht ik er weer aan en vertelde ik Maiju het voor de grap. Maiju lachte een beetje en we wisten beide wel dat het onzin was. S’avonds namen we beide een douche en gingen we in bed liggen. Ik vergat mijn tanden te poetsen dus ik liep opnieuw naar de badkamer. Ik probeer de deur open te doen, maar hij zat op slot… Maiju lag in bed dus ik zeg tegen haar Huh? De deur zit op slot? Maiju lachte me uit en zei dat de deur waarschijnlijk gewoon klemde, stond op om mij te helpen, maar hij was letterlijk op slot. Wij Kay bellen, die snapte er ook niks van dus wij besloten naar beneden bij de receptie om een sleutel te vragen. Gelukkig kon de man van de receptie inderdaad met de sleutel de deur openmaken, hij zei dat de sloten oud zijn dus dat het wel vaker gebeurd… Ik ging natuurlijk vet bang naar bed, Maiju draaide zich om om te slapen en ik deed mijn koptelefoon op en ging nog even een filmpje kijken. Ineens ging het licht in de badkamer aan. Mijn hart stopte letterlijk. Ik zei gelijk tegen Maiju “I’m freaking out..” en gelukkig hoor ik Maiju “what??” zeggen vanuit de badkamer. Ik had gewoon niet gehoord dat Maiju naar de badkamer ging oeps… Gelukkig verder geen geesten of spoken gezien, hopen dat het zo blijft…

Ik heb geen idee wanneer mijn volgende blog zal zijn. Kan volgende week zijn, kan over 3 maanden zijn.. ik ga mijn best doen om jullie up to date te houden!!

Hele dikke knuffel van Sas

1. Cindy:
    8 januari 2018
    Hoi Sas
    Wat een ontzettend leuke trip heb je gemaakt!
    Genoten van je foto's en je verhaal!
    Is het daar ook zo koud?
    Groetjes Van hier
  2. Ria Koreman:
    8 januari 2018
    Goedemorgen lieverd, wat is het leven een feestje voor jou, fantastisch.
    Wat ziet het er allemaal leuk en gekleurd eruit he. Vandaag gaan jullie weer naar school en op naar de musical. Ook weer leuk. En geen spookverhalen meer hahaha. Schat geniet van alles en we spreken elkaar snel. Dikke knuffel van ons en houden van je. Oma Ria
  3. Elske:
    11 januari 2018
    Ha Sassie, tranen in mn ogen van het ghost verhaal, jullie zullen het ook wel in je broek gedaan hebben van het lachen.
    Wat een andere sfeer zo naar het Zuiden he, ziet er heel gaaf uit, ik geloof dat ik ook even bij die winkeltjes moet kijken.. Je verhaal hangt aan elkaar van eten, shoppen en slapen,
    dan heb je die Prins eigenlijk ook helemaal niet nodig he (ik wel anders zou ik nooit meer thuis komen ;) Wat super dat Kay Jullie hier mee naartoe heeft genomen en wat leuk dat je ook blij was dat je weer "thuis" was, goed om te lezen. Hoe is het met die kerstbomen? Ben er bang voor... dág! x Mama