Merry Christmas

30 december 2017 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

Ik ben erachter gekomen dat ik niet zo goed ben in het bijhouden van een blog. Mijn plan was na mijn vorige blog post ongeveer 2 weekjes daarna te schrijven, maar hey we zijn alweer 5 weken verder… Ik denk er gewoon total niet aan, veel te druk bezig met allemaal leuke dingen.                                                                            Thanksgiving break was lekker rustig. Het was vooral heeeeel erg veel versieren voor kerst. ‘The Magic Christmas Closet Explodes’ zoals Kay het noemt. En of dat gebeurden… Ik denk dat er wel 50 dozen stonden vol met kerstspullen. We hebben letterlijk tot een week voor kerst nog de laatste dingen zitten versieren. We hebben 4 grote bomen in huis, eentje draait zelfs rond. Een grote kerstslinger boven het raam, in de keuken, langs de trapleuning, buiten, en verder nog allemaal kleine dingetjes verspreid over het hele huis. We zaten iniedergeval lekker in de kerstsfeer. Kan volgend jaar geen kerstbal meer zien.

De eerste zondag van de Thanksgiving break besloten we downtown te gaan om naar de Lightparade te kijken. Hele leuke parade met kerstmuziek en wagens vol met kerstlampjes. Het was een beetje fris, maar dat maakte niks uit! Dikke trui aan en lekker genieten. Daarna lekker bij de Cheesecake factory gegeten; en eindelijk mijn eerste Steak gehad!

Die woensdag ging ik weer lekker naar de ranch. Ik had de hele dag niks gedaan dus rond 4 uur ging ik daar maar even rondhangen. Trey en een vriend waren daar bezig met lasso werpen. Trey doet mee aan Rodeo’s met zijn paard, met het onderdeel Teamroping. De bedoeling is dan dan dat Trey en zijn teamgenoot achter een koe aan meoten galloperen, Trey vangt hem met een lasso bij zijn hoorns, en zijn teamgenoot daarna bij zijn benen, zo snel mogelijk. Ze waren dus een beetje aan het oefenen met een nepkoe, en hebben mij ook wat geleerd! Het lasso werpen lijkt makkelijker dan het is, maar over 5 maanden kan ik een koe vangen met een lasso. Toen moest ik Trey even helpen met een jong paardje wat ze daar hadden, van een jaar oud. Het was nog niet gewend aan het halster en het meelopen, en daar moesten ze hem in trainen. Trey zei dat ik het mocht doen! Dus met heel veel geduld kreeg ik het jonge paardje eindelijk aan het halster. Ik kon het voorzichtig aaien, en Trey legde me uit hoe ik het kon trainen om aan het halster mee te lopen. Hij vertelde dat je aan het touw moet trekken en druk moet geven, en zodra het een stap zet gelijk belonen en vrij geven. En na een uurtje lukte het! Nog een aantal keer geoefend, maar nu kan het paardje mooi aan het halster lopen!

Die avond werd ik meegevraagd naar een van zijn rodeo’s. Dus lekker de hele avond paardjes gekeken en met Trey en zijn familie een leuke avond gehad.

Die zaterdag vierde we Thanksgiving, bij Kay’s familie 2 uur rijden van Fort Worth. En wat was het een paradijs… Een enorme boerderij met een nog groter stuk land eraan, met een bos en een rivier erachter. Het weer was heerlijk, en iedereen had heerlijk veel eten mee. De hele middag hebben we daar lekker rondgelopen, buiten in de bossen geklommen, op de quad gereden over het land, en met de hele familie gekletst. Zeker een hele leuke Thanksgiving gehad, vooral die 8 verschillende soorten taarten waren leuk.

And back to school! School ging gewoon zoals altijd. Het weekend daarop gingen we naar Six Flags. Een enorm pretpark een halfuurtje hier vandaan. Maiju, twee andere jongens uit onze exchange studentengroep, en ik hebben de hele dag lekker in het pretpark rondgelopen. Wat Maiju en ik nooit meer zullen vergeten; het was 2 december, en 28 graden. Gekste december ooit…

En dan wat vervelender nieuws, onze hond Shadow was in het begin al ziek. Hij had twee tumors in zijn maag en at altijd moeilijk. Het zat er altijd al een beetje aan te komen maar nu was het echt zo ver. Hij at al een aantal dagen helemaal niks meer, en helaas hebben we hem toen in moeten laten slapen. Shadow was een schat van een hond, maar dit was helaas het beste voor hem. Kay zei dat hij nu met zijn broer Pip in de hemel kan rennen en spelen.

Gelukkig gebeuren er genoeg leuke dingen: tijd voor het koor kerstconcert! Met een groepje meiden bleven we na school, bestelden we pizza en konden we lekker kletsen. Om 5 uur heisde we ons in onze jurken, en om 6 uur het podium op! We zongen een aantal kerstliedjes en een groot eindnummer. Altijd ontzettend leuk om te doen, net als papa geniet ik toch ook wel van op het podium staan.

En toen een ontzettend druk weekend. 16 december een kerstfeest in het buurthuis. Alle buren bij elkaar en iedereen nam wat te eten mee. Ik stond met Maiju te praten en ineens hoor ik “hoi Sasha, hoe gaat het?” Helemaal verward keek ik om en wat bleek nou, een man uit Nederland bouwt hier in de buurt een vakantiehuis, en woont een aantal maanden bij ons in de buurt! Het was heel erg gek om iemand in het echt Nederlands te horen praten en terug te praten…

De volgende dag kwamen alle exchange studenten met hun families naar ons huis voor het kerstfeest. We besloten een mexicaans kerst van te maken en Natuurlijk weer belachelijk veel eten: taco’s burrito’s enchilada’s, verschillende soorten vlees, nacho’s, chocolade fontein, fruit, cake, koekjes, noem maar op. We speelde een aantal leuke spelletjes, en iedereen moest een kerstlied in zijn eigen taal zingen. Aan het eind van de avond moest iedereen een cadeautje wat hij of zij had meegenomen onder de kerstboom leggen, en kreeg iedereen een nummer. We begonnen bij nummer 1: die mocht een cadeautje uitkiezen en openmaken. Nummer twee mocht daarna of iets uitkiezen, of het cadeautje stelen. Het was heel leuk om met zijn alle te spelen, omdat je moest proberen te krijgen wat je wilde. Ik begon met een massage kussen, die werd van mij gestolen waardoor ik iets nieuws mocht uitkiezen. Ik opende een doos met koekjes, die later ook weer werd gestolen. Dit keer besloot ik een Texas beker van iemand te stelen, en daar eindigde ik mee! S’avonds iedereen naar huis, en Kay, Maiju, en Sasha doodop naar bed.

En toen was het alweer kerstvakantie. We vierde kerst met Kay en wat familie bij ons thuis. Een oud student van Kay uit Hong Kong kwam ook eten met haar kinderen, dus het was heel erg leuk om haar te ontmoeten. Heerlijk weer gegeten, en daarna wat cadeautjes opengemaakt met elkaar. Buiten nog met een football overgegooid met de neven van Kay, en weer moe naar bed s’avonds. De volgende de dag het laaste kerstfeest; twee vrienden van Kay kwamen gezellig eten. We hebben nu iniedergeval genoeg leftovers van kerst voor de rest van de maand…

Afgelopen woensdag hadden wat vriendinnen gevraagd of ik een pedicure wilde hebben en daarna lunchen; waarom niet? Had nog nooit een pedicure gehad maar “You’re gonna love it!” is wat ze zeiden. En of… Mijn voeten werden in een heerlijk warm voetenbadje gestopt terwijl ik in een massage stoel zat, mijn nagels helemaal glad en schoon gemaakt, en mijn voeten heerlijk gemasseerd… heerlijk! Ohja de lunch was ook nog lekker, maar doe mij maar nog een pedicure mam…

Gisteravond gingen Maiju en ik met wat vrienden in de pickup truck naar downtown om naar de lichtjes te kijken. We hebben de hele avond lekker in de auto gereden, muziek geluisterd en gezongen, en we mochten zelfs een klein stukje achterin de Pick-up truck! Kay appte ons die avond dat we morgen naar Austin zouden gaan; “we leave at 7 am.” Dan krijg je dus twee chagarijnige tieners op de achterbank. Gelukkig sliepen we allebei 2 uurtjes en toen was het wel weer een beetje gezellig met ons.

De trip naar Austin was 3 uur heen en 3 uur terug. Kay moest een brief ophalen voor haar verzekering, en bedacht dat het leuker zou zijn als wij mee zouden gaan en we er een dagje van maakte! Dus na al het gedoe met de brief, bezochten we het mooie State Capitol Building in Austin en kregen we een tour door het gebouw. S’middags heerlijke gehaktballen bij Ikea gegeten, en weer lekker terug naar huis.

De eerste week van de Kerstvakantie zit er nu op. Woensdag gaan we 4 daagjes naar San Antonio! Ik zal mijn uiterste best doen om direct na San Antonio te schrijven over ons uitje, maar ik ken mezelf… Morgen is het Oud en Nieuw, en blijkbaar is het illegaal om vuurwerk af te steken binnen het city limit. Dat betekent dat tenzij je op een ranch ergens 50 miles van de stad vandaan woont, je geen vuurwerk af mag steken. Wij hier dus ook niet. Maar geweren en pistolen mogen wel gewoon natuurlijk… Welcome to Texas?

1. Sassefras:
    31 december 2017
    Ohja, heb trouwens vet veel nieuwe foto's geplaatst van alle kerstversiering en van alles wat er is gebeurd... ook wel leuk om te zien!
  2. Ria Koreman:
    31 december 2017
    Wat ben je toch een heerlijk mens. En wat geniet ik er toch van schatje.
    Pedicure is heerlijk, doe opa zijn voeten ook altijd hahaha. Wat een feest is het daar toch mop, geniet er maar lekker van, maar wel voorzichtig doen hè.
    Dikke knuffel oma Ria, ook van opa een dikke knuffel.
  3. Oma Jopie:
    Laatste dag van 2017!
    Lieve Sasha wat een heerlijke lange blog van je gelezen en in gedachten aan alles
    meegedaan kan nu ook een koe vangen denk ik en heb van alle hapjes mee gegeten
    en kerst meegevierd en zelfs een liedje gezongen ben blij geworden van je avonturen
    Heel veel lieve Stadsparkse groetjes (nog 4 dagen hier) van oma Jopie, doei lief meisje!!!
  4. Elske:
    31 december 2017
    Zazaaaa... wat een leuk verhaal heb je ervan gemaakt, die van de pick-up truck had ik nog niet gehoord/gezien dat klinkt heel leuk! Wat jammer dat het nu zo koud (-2) is bij jullie straks moet je nog echt een winterjas gaan kopen! En wat heb je veel gegeten de afgelopen weken, gelukkig tussendoor steeds gezonde maaltjes van Kay. Ik wens je heel veel sterkte met het opruimen van alle kerstspullen, denk dat je voor altijd genezen bent haha. Lief schatje, een mooie start van het nieuwe jaar straks en geniet van de maanden die nog komen gaan. Heel veel plezier in San Antonio, ben benieuwd naar je reisverslagje!
    liefs van mama
  5. Cindy:
    1 januari 2018
    Lieve Sas
    wat ontzettend genieten zijn je Blogs!
    leuk dat we zo mee mogen genieten!
    ik wens je voor 2018 nog meer van dit soort mooie avonturen toe!
    Groetjes!
  6. Claudia Stolker:
    2 januari 2018
    Geweldig Sas! Zo leuk om je foto's en verhalen te zien en lezen.
    Een geweldig jaar was 2017 en 2018 gewoon lekker door!!! Een heel mooi 2018 gewenst lieve Sasha van ons allen hier thuis.( De Stolkertjes)❤️Xxx