3 dagen...

6 augustus 2017 - Lelystad, Nederland

Het allereerste wat ik zei toen ik in Santa Cruz aankwam? Hier wil ik wonen. Ik was gelijk verliefd op de vriendelijke mensen, het lekkere (maar vooral grote porties) eten, de cultuur, en eigenlijk alles wat Amerikaans was. (Behalve Trump natuurlijk.)   Waarom niet? Zeiden m’n ouders. Waarom ga je niet gewoon een jaar in Amerika wonen?

En hier zit ik nu, het blog te schrijven terwijl de koffer bijna helemaal is ingepakt, ik een aantal Amerikaanse Dollars alvast in m’n portemonnee heb en al van een aantal mensen afscheid heb genomen. Ik vertrek over 3 dagen voor een jaar naar Amerika. Misschien dan niet naar Santa Cruz, maar een ander geweldig plekje in het bloedhete Texas.                                                                                                                           Via het bedrijf dat mijn jaar verzorgd heb ik een gastgezin gekregen. Ik moest een profiel over mijzelf aanmaken, en aan de hand daarvan zou een gastgezin mij kiezen.  Meestal zou je pas 2 of 3 maanden van tevoren je gastgezin en de plaats weten, maar ik werd al vrij snel uitgekozen. (Kan er ook niks aan doen dat ik zo leuk ben J ) 24 februari kreeg ik mijn eerste mail van Kay Bass, mijn Host mom.

Kay Bass is een alleenstaande vrouw, gepensioneerde lerares die ontzettend van koken (en eten) houdt en geweldige blogs schrijft. Ze vertelde in haar mail dat ze al acht jaar lang steeds 2 studenten uit verschillende landen in huis neemt, en ieder jaar van tevoren voor de studenten elke week een blog post om ze voor te bereiden op hun reis. En wat schreef ze leuk en leerde ik veel. Ze gaf ontzettend goed advies en handige tips, maakte leuke grapjes en wilde veel van ons weten. Kay woont in het oude stadje Forth Worth, een uurtje rijden van Dallas af. Ze woont in een groot huis bij een meer, in de Countryside. Ze heeft een hond en twee katten (YES!) en vertelde verder in haar blog over vele dieren die er rondom haar huis rondlopen. (Slangen, spinnen, gordeldieren, herten, en zelfs een keer een hele familie met bobcats.)           Ik ga samen bij Kay wonen met Maiju, een meisje van mijn leeftijd uit Finland. Ik heb ook al sinds februari contact met haar en kan het supergoed met haar vinden. We vinden veel dezelfde dingen leuk en ik kan veel met haar lachen. Ook kunnen we elkaar steunen, omdat we natuurlijk hetzelfde mee maken. En ik heb alvast een vriendinnetje op school!

Woensdag ochtend vertrekt mijn vliegtuig rond 9 uur naar New York. Daar blijf ik eerst 4 dagen samen met andere studenten van over de hele wereld. In New York hebben we een hele planning; we gaan naar het vrijheidsbeeld, Times Square, een pizza party, en nog veel meer. Zaterdag 12 augustus vertrek ik vanuit New York naar Dallas Airport. Daar zullen Kay en Maiju (die 3 uur eerder dan mij aankomt) mij opwachten en rijden we samen naar huis.                                                                                         Back home hebben we iets langer dan een week om de omgeving een beetje te leren kennen, te wennen aan het warme weer (elke dag 35 graden), een gitaar te kopen (want ik kan natuurlijk niet zonder) en klaar te maken voor school. 21 augustus begint mijn eerste schooldag op Bendbrook High School.

Ik ben van plan een keer in de zoveel tijd een verhaaltje te schrijven op dit blog over hoe het gaat en wat ik nu weer heb meegemaakt. Ik weet nog niet hoe vaak ik dit ga doen, maar dat merken jullie vanzelf wel! Als je je aanmeld voor mijn mailinglijst krijg je volgens mij een mailtje als ik weer iets hebt gepost!

Dikke knuffel,                                                                                                              Sasha

P.S: Als jullie benieuwd zijn naar het blog van Kay, hier is de link!

1. Reislogger:
    6 augustus 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Ria Koreman:
    9 augustus 2017
    Sasha wat een leuk verhaal en je bent leuk hoor, hahaha.
    Wij gaan uitkijken naar je verhalen en ik volg ook Kay.
    Heel veel plezier met z'n allen in New York en doe a.u.b. voorzichtig.
    Dikke knuffel van oma Ria, hou van je schat.
  3. Esmee:
    9 augustus 2017
    hey kind ga alsjeblieft veel liedjes schrijven terwijl je in texas bent! ik weet dat je het kan en je houdt er later extra veel herinneringen aan over. ga je missen <3
  4. Joke van Zeeland:
    9 augustus 2017
    Wat leuk om je eerste bericht al te lezen Sas.Het wordt vast geweldig.
  5. Joke Spijker:
    9 augustus 2017
    Hoi Sasha, ik vond het heel fijn er bij te zijn bij jou aankomend vertrek. En nu nu ben je al op weg en gestart aan je grote avontuur. Ik kan alleen nogmaals herhalen geniet 100% en snap je iets niet of ligt je iets niet meteen bespreekbaar maken, dat is het beste. Geniet 100% van alles eat je kan doen en bezoeken. Ik wens je geweldig jaar toe samen met je finse zus onder de liefdevolle zorg van Kate. Lieve groeten joke
  6. Marco:
    10 augustus 2017
    Dag lieverd, op dit moment lig je van je eerste nacht in New York te genieten met twee medestudenten uit Noorwegen. Ben blij dat de reis voorspoedig verloopt. uiteraard willen we veel van je horen via de blog :) Geniet er van! liefs Papa.
  7. Floort:
    10 augustus 2017
    Geweldig om te lezen! Je schrijft echt heel leuk zit vast in de familie.. ben echt benieuwd hoe het nu allemaal gaat en wat je aan het doen bent! De foto's in onze groepsapp zijn in ieder geval al echt heel mooi. Tot snel xxx
  8. Marco:
    10 augustus 2017
    Hai Sassie, wat wonderbaarlijk dat je dit avontuur zo vol vertrouwen en zonder angst aan gaat, wat heerlijk dat je de reis genen van je vader hebt en de inpak kwaliteiten van je moeder. Wat tof om te zien hoe jammer ze het op de werk vonden dat je een tijdje niet meer kan komen, hoeveel vrienden en je liefste vriendinnen zoveel voor je gedaan hebben de afgelopen dagen. Natuurlijk zijn het eerste pak stroopwafels al op, (daar zou ik zelf in het vliegtuig al aan begonnen zijn..) maar maakt niet uit, dan kun je er misschien toch nog een t-shirtje bij proppen in NewYork. Dag m'n liefje, ik weet zeker dat NewYork je hart ook gaat stelen. xx Mama
  9. Linda meerens:
    10 augustus 2017
    Oh wat Klinkt het nu al allemaal leuk!!
    Wij zijn net terug uit NY. Dus Klinkt zo bekend wat je allemaal gaat bekijken
    Ik krijg er zelf ook weer helemaal zin in!!! Zo tof daar!
    Heel veel plezier meid .
    ENJOY!!!!!!
    Ik hoop dat je zo een geweldig jaar gaat beleven wat je nooit meer gaat vergeten.
    Wel terugkomen hoor na dat ene jaar!!!

Groetjes Linda Meerens
  10. Marjorie Spalburg:
    11 augustus 2017
    Hoi Sas, ik ben een collega van je super dupper coole mams (die ik al jaren ken) en ben zeer benieuwd naar alle verhalen. Geniet met volle teugen, soak up all the experiences, maar vooral wees voorzichtig. Alles gezegd hebbend vanuit een moederhart. Enjoy your time in America
  11. Willy Ordelmans:
    12 augustus 2017
    Dag Sasha ik ben de oma van Benjamin Ordelmans en een bevriende kennis van jouw oma en opa. Benjamin is net terug van zijn avontuurlijke jaar in Amerika. Ik hoop dat je net zo enthousiast terug komt als hij en ik wil je graag volgen. Succes!