Springbreak

7 april 2018 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

Het begint langzamerhand weer heet te worden hier… afgelopen week was het 32 graden! Heerlijk… We begonnen de maand met een uitstapje naar de Stockyards met de andere exchange studenten. Zijn ontzettend veel leuke kleine winkeltjes en souvenirtjes, de politiemannen dragen allemaal echte cowboy kostuums en rijden allemaal op een paard. Elke dag om 11 uur en om 4 uur, gaat de kudde met Longhorns door de straat. Geweldig sfeertje!

En toen springbreak!! Kay besloot samen met haar vriendin Andrea en ons naar Galveston te gaan, 6 uur rijden naar een eilandje aan zee! Maiju en ik hadden er ongelofelijk veel zin in. 6 uur in de auto was wel een beetje lang, maar met een stop bij Buc-ee’s (Het enorme tankstation met heel veel eten) en een filmpje was de reis zelf al heel erg leuk! We reden langs Houston door de stad, heel gaaf om te zien. Vanaf Houston was het een uurtje rijden en ik kreeg kriebels in mijn buik toen ik de zee en palmbomen zag…

Eerst in de buurt van Houston gingen Maiju en ik naar het NASA Space Center. Om eerlijk te zijn, voor de 30$ die we betaalde ervoor waren we beide een beetje teleurgesteld. Het was wel heel tof om die ruimtepakken en raketten te zien, maar er was niet super veel te doen. Er waren wat attracties maar die kosten ook geld, dus na 2 uur vonden we het wel genoeg.

En toen rond 6 uur ‘s avonds kwamen we aan bij ons hotel! Op de weg naar ons hotel zag ik al allemaal leuke gekleurde huisjes en langs het strand was een grote pier met een pretpark erop! Het hotel zelf was teleurstellend: onze douche was koud, niemand zijn wifi werkte (heel belangrijk) en het ontbijt was vies. Gelukkig stond ons hotel naast Gumbo’s diner. Na alle spullen uitgepakt te hebben besloten we daar lekker te gaan eten. Maiju houd heel erg van vis dus die kon daar lekker een gerecht met vis eten. Heel toevallig kwamen we erachter dat vrienden van ons in hetzelfde hotel zaten! We mochten dus ’s avond nog even bij hun op de kamer zitten en lekker vroeg naar bed voor de volgende dag.

De volgende morgen maakte Maiju me wakker wijzend naar buiten, naar een uitzicht op het strand met een prachtige zonsopkomst. We kleedde ons gauw aan en ik wilde graag een lekker ontbijt in de diner naast ons. Met z’n vieren zaten we lekker met pannenkoeken, wafels, fruit, bacon, van alles en nog wat. Dat was nog eens een lekker ontbijt…

Na het ontbijt namen we een wandeling over het strand en speelde Maiju en ik lekker in het water, en rond 11 uur gingen we het dorpje in. Er was een leuke winkelstraat en het weer was heerlijk. Allemaal surfshops, kledingwinkeltjes, souvenirtjes en meer. Lekker geluncht in een café, veel foto’s gemaakt en weer terug naar het hotel.

Maiju en ik wilde graag naar Pleasure Pier, het kleine pretpark op de pier bij het strand. Dus met z’n tweetjes kochten we een ticket en binnen 5 minuutjes lopen waren we er al. Heel veel coole attracties en lekker geschreeuwd, hotdog en een ijsje gegeten en rond 10 uur met z’n tweetjes doodmoe naar bed.

De volgende ochtend gingen we naar het puntje van het eiland, voerde wat meeuwen en klommen op de rotsen. Daarna lekker op het strand gelegen. Ookal was het bewolkt en een beetje winderig, Maiju en ik waren beide aardig verbrand! Het water was te koud om te zwemmen, maar heel dapper gingen we gillend met tot onze buik erin. Na een tijdje terug bij het hotel besloten we naar de Botanic Gardens te gaan, 3 grote piramiddens op het eiland. Elke piramiden had een ander thema: een aquarium, een regenwoud en een science gedeelte. Helaas was het heel duur, dus hebben we er alleen omheen inde tuinen gelopen.

Alle vier waren we nu hongerig en besloten naar Golden Corral te gaan, een buffet restaurant: onbeperkt eten, Mn favoriet… Ze hadden alles: Steak, meet vlees, vis, chinees, salades, fruit, groentes, alles! En natuurlijk 20 verschillende toetjes en taarten. Helemaal vol keerde we s‘avonds terug naar het hotel. Helaas moesten we de volgende dag alweer terug dus vroeg naar bed.

Natuurlijk tijdens de vakantie een aantal keer naar de Ranch geweest, met dit hete weer is het wel zweten… er zijn nu al 3 nieuwe veulentjes geboren, allemaal een week oud.

24 Maart hadden de exchange students en wij gevolunteerd om te helpen bij de brandweer met hun paasfeest. We moeste honderden eieren verstoppen en helpen met de kinderen schminken, knutselen, spelletjes spelen en meer. Het was bloedheet maar wel heel erg lek om te doen, en om de andere studenten weer te zien. En zo kwamen we allemaal een beetje in de paasstemming.

Afgelopen weekend was het wat kouder, 23 graden. Maiju en ik wilde graag naar de dierentuin. Na al ons geld opgemaakt te hebben op het strand waren we blij dat het maar 14$ was en zelfs halve prijs op woensdag. Het was een heerlijke dag om in de dierentuin te lopen. Zoveel leuke dieren gezien; witte tijgers, olifanten, gorilla’s, en meer.

Sorry dat ik zo laat was met het blog, ik heb amper tijd! Ben veel te druk om deze laatste paar weken in te vullen met van alles en nog wat. Nog maar 8 weken te gaan.. het is echt belachelijk. Ik weet nog dat ik schreef dat er 2 maanden voorbij waren en hoe hard het ging. Nu zie ik papa en mama alweer over 8 weken. Ik heb er zin in, maar ik word er ook wel heel verdrietig van. Gelukkig hoef ik daar nu niet aan te denken! Ik ga heerlijk genieten van m’n laatste 8 weken en het warme weer en de paarden! Tot de volgende blog J

1. Ria Koreman:
    7 april 2018
    Nog even schat dan kunnen we je in ons armen sluiten, wat is het hard gegaan het jaar.
    Was Opa aan het voorlezen en die riep steeds dat het een oud verhaal was. Ik zeg nee mop maar dit hadden wij al gehoord, hahaha. Alleen van de dierentuin wisten we nog niet.
    Maar lieve schat geniet nog van je laatste periode en van veel met de paarden, want dat is hier niet schat. Neem straks het mooie weer mee hè, het is nu ook lekker hier.
    Dikke pakkert schat van ons en we houden van je. Oma Ria en Opa Ger
  2. Oma Jopie:
    24 april 2018
    Ik weet niet of het nog telt maar nu pas reageer ik op je blog van 7 april ik had hem
    natuurlijk wel gelezen en in gedachten was ik met jullie meegegaan op vakantie
    (6 uur auto rijden is wel lang) maar jullie hebben wel weer een leuke tijd gehad en wat
    aardig van Kay om met jullie naar dat eiland te gaan niet zo'n geweldig hotel maar
    daar buiten toch veel plezier gehad en lekker gegeten.
    Lieve Sasha wat heb je je best gedaan om zo'n mooi lang verslag te maken zo hebben
    wij een goed idee over je leven daar en genieten mee.
    Heel erg bedankt voor je mooie verslag!

Veel lieve groetjes van oma Jopie.xxxxxxxxxxxxxxxxxx