Homecoming

24 september 2017 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

Jeetje, ik weet dat de tijd snel zou gaan maar dit is overdreven. Ik zit alweer een 4 of 5 weken op school! En de afgelopen 3 weken is er alweer zoveel gebeurd, dat ik niet meer wat wat ik moet vertellen. 2 weken geleden zijn Maiju en ik naar onze allereerste Football game gegaan. Supergaaf.

Elke keer dat er een football game is, wordt er die dag op school een pep rally gehouden. Tijdens een pep rally moeten alle leerlingen naar de gymzaal, en wordt er gecheerd en gejuicht, en worden de footballplayers aangemoedigd voor de game die avond. De band is er, cheerleaders dansen, er worden allerlei liedjes gezongen, heel bizar! En omdat er elke week een football game is, is er dus elke week een pep rally… In het begin snapte ik helemaal niks van Football, maar na een halfuur begon ik het te begrijpen. Het team had helaas wel dik verloren.

Maiju en ik moesten ons gaan voorbereiden op onze allereerste homecoming. Homecoming is een schoolfeest in het begin van het jaar. Shoppen voor een jurk dus! Ik had mijn jurk in het eerste halfuur al gevonden. Maiju deed er helaas wat langer over. Na 2 uur hadden we gelukkig ook haar jurk gevonden. Een traditie in Texas voor homecoming, is het maken van een Mum of Garter. Origineel is het de bedoeling dat als je een date hebt, een meisje een Garter maakt voor de jongen, en de jongen (of de moeder van de jongen, vandaar het woord Mum) een Mum voor het meisje maakt. (Ik zal foto’s posten zodat je kan zien wat een Mum of Garter is.) Die moet je dan de hele dag dragen op school. Als je geen date hebt, kan je ook je eigen Mum maken, of gewoon helemaal niet.

Dus maiju en ik naar de Hobby Lobby (sorry mama) en materiaal kopen om aan de slag te gaan. Het was best veel werk (en veel geld), maar it turned out great! Maiju heeft haar eigen Mum gemaakt, en ik een Garder. Want ja, iemand had mij naar Homecoming gevraagd!

Het leuke van dit soort feesten is dat als iemand je vraagt, dat meestal op een speciale manier gedaan wordt. Mensen maken filmpjes waarin ze iemand vragen en spelen die in school af, posters door de hele school hangen, en ga zo maar door. Vorige week na m’n geschiedenisles, liep ik de klas uit. Ineens hoor ik “Sasha!” achter me. Ik draai me om, en daar staat Hunter met 3 borden, waarop hij me (in het nederlands geschreven) vraagt naar Homecoming!

Homecoming is eigenlijk 2 dagen. Op vrijdag was er op school een parade, met alle sportteams en klassen, muziek en paradewagens. S’avonds een football game (die we helaas weer verloren) en gisteren, zaterdag, het feest. Voor het feest met een groep lekker mexicaans gegeten, en met z’n alle naar school. Iedereen zag er prachtig uit en er werd veel gedanst. Er werd een homecoming king and queen gekozen die samen de eerste dans mochten doen. Na het feest met een groep nog even gezellig gepraat en gek gedaan, en daarna lekker mn bedje in…

Het is raar hoe snel het allemaal gaat… ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden!

Hele dikke kus van mij

1. Ria Koreman:
    25 september 2017
    Goedemorgen mop,
    wat fantastisch weer, wat een feest jaar.
    Pas goed op je zelf schat.
    Dikke knuffel van ons oma Ria en Opa Ger
  2. Oma Jopie:
    25 september 2017
    Lieve Sasha, ik ben zo blij dat je nog tijd kon vinden om zo'n mooi en duidelijk reisblog
    te maken, je weet dat we graag alles willen weten van je doen en laten tijdens je jaartje
    in Fort Worth. Ja de tijd gaat idioot snel haast te snel voor jou om ons van al je belevenissen op de hoogte te houden. Wat leuk voor je om al die andere gewoonten,
    sporten en feesten mee te maken ik geniet er ook van. Tot de volgende keer
    lieve groetjes van oma Jopie.