Almost Halloween

15 oktober 2017 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

Aaaaaaahh ik hou het allemaal niet meer bij hoor. Mijn laatste blog was 24 september, en nu ineens is het al 15 oktober….

Afgelopen weken is er niet per se iets superbijzonders gebeurd, Maiju en ik hadden het erover dat het allemaal heel normaal voelt nu. Natuurlijk doen we nog steeds leuke dingen en leren we bijna elke dag wat nieuws, maar het voelt gewoon als thuis, en we zijn het allemaal wel gewend. Het weer begint langzamerhand een beetje te schommelen. Normaal was het elke dag 35 graden, maar laatst ineens 25! Dan hebben we het ijskoud… laatst was het s’ochtends zelfs 16 graden… Maiju en ik waren letterlijk aan het rillen. Gelukkig was het de volgende dag weer lekker 31 graden. Wordt nog wat als ik terug kom in nederland, als ik 25 graden al koud vind…

Eind september kwam een oud student van Kay op bezoek! Lucrezia uit italie bleef voor 2 weken gezellig logeren. Heel leuk meisje, en ze kon hele lekkere pasta maken en tiramisu!! Met haar zijn we wezen shoppen, en naar een enorme kerstwinkel geweest. Ik ben niet zo van de kerstpullen maar dit was wel heel leuk om te zien, ik denk dat het zo groot was als Ikea!

Amy, de eigenares van de ranch heeft me meegenomen naar een echte rodeo! Ik vond het een beetje zielig, maar wel bijzonder om te zien. Gelukkig was het niet met grote stieren enso, maar vooral bokkende paarden. Haar zoon (14 jaar) deed er aan mee. Hij moest met een lasso een koe vangen. Het zag er ontzettend moeilijk uit, maar hij is derde geworden!

En het is bijna halloween! Dit weekend was er samen met de exchange student rondom texas weer een party; Pumpkin carving! Zaterdag opzoek gegaan naar een goede pompoen, nog even door het mais doolhof geweest en na lang zoeken eindelijk een goede maat pompoen gevonden. Dee volgende dag verzamelde iedereen in het park. Allemaal zelfgemaakte koekjes en cakejes mee, en lekker in de zon gezichtjes in pompoenen snijden. De resultaten waren heel erg leuk om te zien, en iedereen begint langzamerhand leuk met elkaar om te kunnen gaan.

Dat was eigenlijk zo’n beetje alles wat er de afgelopen weken is gebeurd! Ik zal nog wat foto's plaatsen van de enge Tarantula die op onze muur zat (buiten gelukkig) en de pompoen resultaten!

1. Cindy:
    Hoi Sasha
    Wat ontzettend leuk weer zo.n belevenisverhaal!
    En wat is het daar lekker warm?!
    Geniet lekker!
  2. Ria Koreman:
    Goedemorgen lieve schat,
    wat een belevenis weer. Ik vond het ook zielig voor die paarden, had het op het filmpje gezien die je stuurde. Dat halloween word zeker groots gevierd daar hè en dan gaan jullie voor de kerst. Ben heel benieuwd hoe je dat vind. Want Kay houd ervan en dan is ze ook jarig geloof ik. Wat leuk dat het meisje uit Italië kwam en heb je goed gekeken hoe ze het deed dat pasta en tiramisu. Dan kan je het voor ons ook maken, hahaha.
    Lieverd geniet van alles en de groetjes aan Kay, Amy en Maiju. We houden van je.💋💋💋💟
  3. Marco:
    16 oktober 2017
    Dag lieve Sassie van me. Al houd je ons bijna dagelijks op de hoogte (beetje stiekem misschien), het blijft leuk om het blog te lezen hoor. Gelukkig schrijf je alles een beetje op. Er gebeurd zoveel, dat je het misschien wel nooit allemaal onthoudt en hierdoor heb je weer een handvat voor je herinneringen. Super om vanaf de zijlijn mee te mogen genieten! dikke knuffel van papa.
  4. Elske:
    16 oktober 2017
    Ha Sasha, vandaag hier de warmste dag in oktober ooit, 25,5 graden! Wat zou jij het koud hebben gehad dan hier.. Zo Amerikaans die pompoenen he! Wel grappig dat de oogst ondanks de warmte in Texas op hetzelfde moment als in NL is. Wat leuk dat jullie weer een dag met de aspect studenten hebben gehad. Natuurlijk weer met een hoop eten erbij, helemaal in jouw straatje natuurlijk.. Doe er maar lekker veel foto's bij, mooi document voor later! xx mama
  5. Joke van Zeeland:
    16 oktober 2017
    Hoi Sas Als de tijd zo snel gaat voor je.dan heb je het lekker naar Je zin.Dat is Fijn Om te Lezen.De foto's zijn ook leuk Om te zien.Geniet er Maar lekker van mop. Groetjes 🍀
  6. Oma Jopie:
    17 oktober 2017
    Lieve Sasha, weer goed om van al je belevenissen te lezen zo kunnen we ook een
    beetje met je mee doen en Elske schrijft al dat het hier ook 1 dag 25 graden was
    dat was toch zo heerlijk om in de herfst zonder jas te kunnen lopen. hier zag ik ook
    al reclame over pompoenen, spookjes en spinnen wat leuk dat jullie er daar zo
    veel aandacht aan besteden ik ben benieuwd naar je zelfgemaakte pompoen en
    ja hier staan de kerstspullen ook al in de winkels dat zal vast een gezellige tijd voor

je worden omdat er bij jullie veel meer aan gedaan wordt en dan nog met lekkere
    hapjes er bij en blijft het steeds zo lekker warm daar ook onder de kerstboom?
    Lief spookje doe je best groetjes aan allemaal bij je in huis en liefs van oma Jopie xxx.